گیتار من!

گیتار من!

نوشته های یک نوازنده گیتار بسیار آماتور!
گیتار من!

گیتار من!

نوشته های یک نوازنده گیتار بسیار آماتور!

پاسخ به سوالات (2) - کلاسیک یا پاپ؟

سوال این پست رو دوست خوبمون هستی پرسیدن و سوال مهمی هست. سوال رو با رنگ قرمز میذارم و بعد جمله به جمله پاسخ میدم:


من بعد از یه ماجرایی به خوانندگی علاقه پیدا کردم و از اونجایی که نیاز به یاد داشتن یه سازی داشت من با در نظر گرفتن علاقه ای که به گیتار داشتم این ساز رو انتخاب کردم. و اون موقع بود که میخواستم سبک انتخاب کنم از اونجایی که برای خوندن سبک پاپ به کار گرفته میشه این سبک رو خواستم برم ولی پدر و مادرم لازم دونستن که تحقیق کنیم...
و چون که من ۱۲ سالمه همه ی اساتید و... گفتند که پاپ برای سن من اتلاف وقته و به همین خاطر من یه ترم کلاسیک رفتم و الان ۳ ماه از پایان ترم اولم میگذره و از کلاسیک زده شدم ولی باز هم علاقم به خواندن و نواختن گیتار پا برجاست


به نکته ی خیلی خوبی اشاره کردین. این تجربه ی منم بود. خواستم به خوانندگان متذکر بشم سبک یا سازی که علاقه ندارن رو صرف صحبت بقیه نرن یاد بگیرن!! احتمال اینکه شما بی علاقه بری بعد علاقمند شی بسیار کم هست. بنابراین از همون اول دنبال سلیقتون باشین!



از نظر شما من الان به گیتار کلاسیک ادامه بدم یا پاپ رو شروع کنم؟
لطفا این رو در نظر بگیرید که من از نواختن تنها خسته و زده شدم


خب دوست عزیز! قطعا نظر بنده اینه که پی سلیقتون باشید. کلاسیک به خاطر پیچیدگی نسبی که در نت خوانی داره و در واقع در بعضی قطعات شما هم باید نت های بم بزنید هم زیر (همزمان) تمرکز و حوصله ی بیشتری می طلبه و چنانچه شما علاقه ای نداشته باشین خیلی سخته که بی انگیزه چنین حوصله ای رو روی قطعات کلاسیک بذارید!! البته در مورد سبک کلاسیک باید بدونید که سبک استاندارد و آکادمیک و جهانی گیتار هست و اگر شما  بعدها بخواین در سطح دانشگاهی و کنسرواتوار باشید باید گیتار کلاسیک رو بدونید. همین!! برای نوازنده شدن برای دل خودتون و گروه و موزیک بند و آلبوم و ... هم هیچ نیازی به سبک کلاسیک ندارین. هر آنچه در تئوری لازمه در سبک های دیگه هم یاد می گیرید.


پس تا اینجا شد اگر پاپ دوست دارید، پاپ برید.


ولی چند تا نکته رو باید بدونید!!


گیتار پاپ صرفا زدن و خوندن نیست. این بخشی از گیتار پاپه، اما بخش کوچیکی از اون! حتما با استاد و متدی کلاس بگیرید که مبانی نوازندگی و نت خوانی و تئوری رو هم با شما کار کنن و صرفا زدن و خوندن نباشه. شما برای اینکه گیتاریست نامیده بشین باید دانش تئوری و توانایی اجرای نت های موسیقی و تکنیک ها رو داشته باشید. بنابراین حتما به استاد پاپتون بگین که در کنار ریتم نوازی و خوانندگی یواش یواش به شما مبانی تکنوازی و تکنیک ها و تئوری موسیقی رو هم آموزش بده تا به زودی نوازنده ی با سواد، قوی، همه جانبه  و استانداردی بشید و بتونید بعد از این به راحتی وارد هر سبکی بشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد