گیتار من!

گیتار من!

نوشته های یک نوازنده گیتار بسیار آماتور!
گیتار من!

گیتار من!

نوشته های یک نوازنده گیتار بسیار آماتور!

دانلود جزوه ی آموزشی کوک گیتار به زبان ساده

با عرض سلام و درود به همه ی دوستان عزیز و هنرجوهای محترم موسیقی !

طبق معمول همیشه شرمندم از بدقولی ها و کم کاری هام . امتحاناته و ...! :((

اینبار سعی کردم با دست پر خدمتتون بیام!


در واقع این پستمم یکم فرق داره با بقیه پست ها . قبلا ترا گفته بودم دارم روی یه جزوه ی آموزشی کار می کنم برای دوستان کاملا مبتدی که استفاده کنن و  بعدش با خیال راحت برن از کتاب ها و پکیج های حرفه ای موجود بهره ببرن ... تصمیم گرفتم بخش هایی از نوشته ها و جزواتم رو براتون به اشتراک بذارم و هر بار یک مبحث رو کاملا پوشش بدم براتون .


عزیزی چند وقت پیش تو کامنت ها در مورد کوک کردن گیتار سوال کرده بودن . قبلا هم دیده بودم کسانی که به ساز فروشی میان تا صرفا گیتارشون رو کوک کنن . فکرشو بکنین ... این همه راه برای یه گیتار ! باز کوک کردن سنتور و ... یه حرفی !  دیدم برای شروع انتشار جزواتم و تقدیم به هنرجوها چه موضوعی بهتر از این ؟


امروز با جزوه ی کوک گیتار در خدمتتون هستم که توش یه سری اصطلاحات و مفاهیم لازمه ی کوک و نهایتا 3.5 روش کوک کردن گیتار رو به زبون ساده و خودمونی براتون نوشتم ! زیادم نیست حدود 4-5 صفحه  و حجمی کم تر از یک مگابایت .


برای دانلود جزوه ی آموزشی کوک گیتار به زبان ساده با فرمت pdf کلیک کنید


اگر کمی و کاستی داره به بزرگواری خودتون و نابلد بودن من ببخشید . پذیرای بازخورد ها و  پیشنهادات و انتقادات سازنده ی شما دوست عزیز هستم : )



نظرات 2 + ارسال نظر
زهرا چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 01:36 ب.ظ

سلام.
راستش من دلم میخواد گیتار الکتریک بخرم اما نمیدونم چه مدلی بخرم چون آماتور هستم .و اینکه متاسفانه اطرافیانم هم اطلاعات چندانی ندارن برای کمک بهم . و خب دلم نمیخواد گیتاری بخرم که به دردم نخوره و پولمو هدر داده باشم. اتفاقی وب شما رو یافتم و فک کردم ممکنه شما کمکم کنید.
میشه راهنماییم کنید چه مدل گیتار الکتریکی برام مناسب تره؟ مرسی.

سلام دوست عزیز .
خب عرضم به حضورتون که فرض رو میذاریم روی این که با سبک های گیتار الکتریک مثل راک و متال و بلوز و ... آشنا هستین و شنیدینشون .

در مورد خرید گیتار الکتریک اول باید عرض کنم که شما در واقع باید یه پکیج و یک سری وسایل رو بخرید نه صرفا یه ساز گیتار . این وسایل اگه حداقلش رو در نظر بگیریم میشه یه گیتار الکتریک ، یک آمپلی فایر که صدای گیتارتون رو پخش کنه (چون گیتار الکتریک بدون آمپلی فایر اصطلاحا خاموشه و وقتی باهاش بزنید خودتونم به زور صداشو می شنوید!) ، یه کابل برای اتصال گیتار به امپلی فایر و ترجیحا یه افکت برای گذاشتن انواع صداهای خشن (دیستورت) و ... روی گیتار تا بتونید سبک های مختلف رو روش تمرین کنید . این یه پکیج مقدماتی و پایه هست و برای اجرا تو سالن ها و تالار های تا 400-500 نفر با یه سیستم صدابرداری خوب هم جواب میده براتون .

نکته ی دیگه که عرض کنم به هیییییچ وجه از اینترنت و به صورت غیر حضوری خرید نکنید . حتما به ساز فروشی برین ترجیحا با یه استاد یا دوستی که وارده و ساز رو دست بگیرید و تست کنید (اگر قصد خرید داشتید می گم که چیا رو مد نظر قرار بدید موقع خرید)
ترجیحا به ساز فروشی ای برید که حیطه ی کاریش گیتار الکتریکه . دیدم فروشگاه هایی که ساز سنتی کار می کردن و صرفا 2-3 تا گیتار الکتریک هم داشتن . بدیهیه این عزیزان شاید اطلاعات لازم در رابطه با این ساز رو برای مشورت دادن به خریدار نداشته باشن .

خب ... برای شروع گیتار ،اول اینکه بودجه ی شما نقش تعیین کننده داره . یعنی شما تشریف می برین فروشگاه ؛ می گین تا فلان قیمت می خوام ساز بخرم و بر اساس قیمت شما بهتون ساز پیشنهاد میدن . برای شروع ... بهتره برین سراغ برند هایی که صرفا سطح ابتدایی نباشن و حداقل تا اوایل سطح متوسطه هم جوابگوی کار شما باشن که اگر انشالله یاد گرفتین و ادامه دادین نخواین حالا حالا ها دوباره تو خرج بیفتید برای خرید یه ساز متوسط .
برند آیبانز ساز های خوبی برای شروع داره و کیفیتشم عالی و زبان زده . تو بازار ایران هم خدا رو شکر مدل هایی ازش در دسترس هست .قیمت که می گرفتم مدل های خوب و قابل قبولش از حدود 1.100.000 هزار تومن شروع می شد به بالا دیگه بر حسب بودجتون انتخاب می کنید. عرضم به حضورتون فندر هست ، جکسون ، کورت و ... که برند های عالی و گرون قیمتی هستن ولی تو رنج قیمت پایین ، آیبانز کیفیت قابل قبولی رو بهتون ارائه می ده . یعنی نسبت به بقیه برند ها بهترین تعادل رو بین هزینه ای که دادین و کیفیتی که تحویل گرفتین ، آیبانز داره . هنرمندا و نوازنده های خوبی هم تو ایران از این برند استفاده می کنن . نمونش آقای رضا یزدانیه .

گیتار الکتریک خود بنده یاماها هست . راضیم ازش ولی جدیدن که پیش یکی از دوستان بودم و ساز فروشی داشتن می گفتن آیبانز ها فعلا بازار رو تو دست دارنو خیلی محبوبیت پیدا کردن و برای گیتاریست های تازه کار بسیار مناسب هست .

مسایل فنی در رابطه با گیتار الکتریک فراوونه ، جنس چوب ، جنس پیکاپ یا میکروفون ها و ... که متاسفانه بنده بیش از این بلد نیستمو خلاصه خیلی تخصصی میشه بحث . ولی نکاتی که بالاتر عرض کردم هم نکات مهمی هستن .

ولی اگر قصد خرید دارید بودجتون رو بفرمایید تا من مدل های دقیق گیتار های آیبانز تو قیمت مورد نظر رو براتون پیدا کنم .

زهرا پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 03:57 ب.ظ

دوباره سلام.
مرسی که جواب دادید.
بله قصد خرید دارم اما من چون توی شهر کوچیک زندگی میکنم این جا فروشگاه خرید لوازم موسیقی نداره.واسه همین مجبورم اینترنتی از سایت های معتبر خریداری کنم.
حالا اگه مدل خاصی که برام خوبه رو معرفی کنید بسیار ممنون میشم.
بودجه هم تا یک میلیون و پونصد یکم بیشتر هم بله .مرسی.

سلام.خواهش میکنم دوست عزیز وظیفس .

من بازم تاکید میکنم دوست عزیز به هییییچ وجه تا میتونین غیرحضوری نخرید . یا حداقل اگه چاره ای نموند اول یه استاد پیدا کنین و به محض اینکه سازتون رسید فورا ببرید پیش استاد تا کامل معاینش کنه و اگر ایرادی داشت فرصت داشته باشید مرجوعش کنین!
من به یکی از دوستان پیام دادم و قرار شد تحقیق کنن و مدل مناسب و موجود در بازار رو بررسی کنن و خبر بدن . بودجه رو همون ۱.۵۰۰.۰۰۰ میگم که بین گیتار و امپلی فایر پخشش کنن هر جور ک مناسب تره.چون معمولا هر چقدر بگین صد دویست تومن بیشتر پیدا میکنن :)) . شما یه ایمیل به بنده بزنین که اگر خبر دادن بتونم در جریان بذارمتون .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد