گیتار من!

گیتار من!

نوشته های یک نوازنده گیتار بسیار آماتور!
گیتار من!

گیتار من!

نوشته های یک نوازنده گیتار بسیار آماتور!

پاسخ به سوالات (3) -

دوست عزیزمون این سوال رو پرسیدن:


«راستش من ۴ ساله که ویولن میزنم استادم فوق العاده سخت گیره و واقعا منو زده کرده به طوری که به استعدادم شک کردم..»


این روزا استعداد تو هر علم و هنر و فعالیتی تا حد زیادی کم رنگ شده! شاید بعضیا به خاطر ساختار ذهنیشون زودتر بگیرن! ولی اون بعضیای دیگم با تلاش و تمرین میتونن به اون سطح برسن. پس «نداشتن استعداد» منتفیه. اینو یادت باشه که تو پیشرفت خواهی کرد، حالا یا توی 1 هفته یا 1 ماه!


تازه...! از کجا معلوم بحث استعداده؟ آیا استادتون اینقدر به خودش و روش خودش  ایمان داره که گردن شما انداخته؟ چه بسیارن استادایی که واقعاااااا روش خوبی ندارن و هنرجوشون هر چی شده به واسطه ی تلاش خودش شده!

چرا اینقدر مطمئن می گم بعضی استادا خوب نیستن!؟

بذارین بیشتر باز کنم... ببینین...هنرجو دو حالت داره کلا! یا کم انگیزه و پر مشغله و گاهی یکممم تنبله، یا پر انگیزه و پرتلاش! گروه اول که خب معمولاً ریزش می کنن و استادم پیش خودش می گه «خبببببب....تنبلی خودشون بوده!» در حالی که هنر استاد خوب اینه که این هنرجوها رو حفظ کنه!  وگرنه هنرجوهای گروه دوم چه استاد خوب باشه چه بد، یه چیزی می شن بلاخره!

متاسفانه استاد شما به جای انگیزه دادن و حفظتون داره شما رو بی انگیزه تر می کنه و به نظرم به فکر عوض کردن استاد باشین. (این تجربه ی شخصی من بوده).  و فراموش نکنین استاد خوب اونه که بتونه چیزی که بلده رو (حتی یک صفحه) به شما انتقال بده، نه کسی که خوب بزنه، اسم در کرده باشه و یا فلان مدرک بالا رو داشته باشه. البته هستن اساتیدی که هم خوب می زنن، هم بهترینن در اون سبک و هم بهترینن در بیان! ولی الحق بعضی اساتید فقط به درد این می خورن که وقتی حرفه ای شدین چند جلسه ای پیششون مستر کلاس برین وگرنه ابدا توی آموزش مقدماتی حرفی برای زدن ندارن! نه که نداشته باشن، اون بیان و حوصله و روش و متد تربیت هنرجوی تازه کار رو ندارن.



«همه میگن که استعدادشو داری ولی من راستش به خوندن خیلی علاقه دارم و چند وقته که تصمیم دارم در کنار ویولن گیتار بزنم نی دونم باید روی ویولن تمرکز کنم ولی خستم کرده»


اگه گیتار رو در حد خوانندگی می خواین یاد بگیرین، کار چنداااان سختی در پیش نیست (نسبت به یادگیری اصولی و کامل گیتار) و میتونین موازی با ویلن کار کنین. مشکلی ایجاد نمی شه براتون. روزی 20 دقیقه وقت بیشتر می خواد فقط.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد